Occhiolino is in de eerste plaats een familiegeschiedenis. Het bedrijf heette aanvankelijk Occhio, wat oog betekent in het Italiaans (wat ook het logo van het merk is), en had tot doel olijfolie te produceren voor de familie Duchesne, die een perceel olijfbomen in Italië had verworven.
Het idee om het publiek puur olijfsap aan te bieden, zonder manipulatie, ontstond bij Guillaume Duchesne en daarom besloot hij in 2019 Occhiolino op te richten, wat knipoog betekent in het Italiaans. Een van de waarden van Occhiolino is om volledig transparant te zijn over het productieproces om de best mogelijke kwaliteit aan zijn consumenten te bieden.
Occhiolino stopte niet bij het maken van olijfolie, Guillaume begon met de productie van sterke dranken, met name Limoncello. De familie heeft citroenplantages in Puglia, Italië. De familie kweekt Femminello del Gargano, een uitzonderlijke citroenvariëteit met een beschermde geografische aanduiding.
Ze vervoeren de citroenen vervolgens naar Luik in België waar ze de citroenen met de hand schillen om de meest ambachtelijke Limoncello mogelijk te maken.
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.